Hogyan lehet automatizálni a fán érő gyümölcsök rendelését?
SAJTÓKÖZLEMÉNY

A karantén és az elmúlt másfél év változásaira és kihívásaira válaszul kívül-belül megújult az ittaszezon.com online piactere, és hamarosan számtalan újdonsággal jelentkezik a két karrierváltó édesanya társadalmi vállalkozása.

Az első lépés a fenntarthatóság felé

Az ittaszezon.com társadalmi vállalkozásként azt a célt tűzte ki maga elé, hogy segít megtenni az első lépéseket egy fenntarthatóbb táplálkozás és életmód felé vezető úton, hiszen azzal, hogy hazai és szezonális ételeket fogyasztunk, már mi is tettünk valamit a környezetünk megóvása érdekében, miközben a hazai családi gazdaságok fennmaradását támogatjuk.

Az ittaszezon.com igazi szerelemprojektként indult, Zsuzsa és Zsuzsi, a két karrierváltó édesanya nagyvállalati pályájukat hagyták ott a kezdetben csupán hobbiként űzött kezdeményezés kedvéért. A legegészségesebb, tápanyagokban leginkább gazdag ételeket szerették volna a gyerekeik elé tálalni, ezért egy nyári délután a gödi dunaparton elhatározták, hogy elhozzák a vidék legfinomabb és legegészségesebb ízeit a városlakók számára.

Ma már hat anyuka dolgozik a csapatban és közel húszezer regisztrált felhasználójuk van. Kezdetben alig néhány termelővel dolgoztak együtt, akik pop up vásárokon juttatták el termékeiket a vásárlóknak. Ahogy a kínálat és a kereslet is nőtt, egyre több hazai termelő csatlakozott az ittaszezon.comhoz, és mára több, mint 70 családi és kisgazdaság árui elérhetők az online piacterén.

re_pa_ssy_zsuzsanna-ha_mori_zsuzsa.jpeg

Válasz a pandémia kihívásaira

 

A karanténidőszak az ittaszezon.com csapatát is számtalan kihívás elé állította, de a két Zsuzsi szerint ez egyrészt összekovácsolta a csapatot, másrészt az online piacozás létjogosultságát és koncepcióját is megerősítette. 

“A válság minket megerősített abban, hogy igenis helyben kell keresni a megoldásokat. A helyi, rövid ellátási rendszerek tudnak rugalmasan reagálni váratlan helyzetekre, mint pl a karantén volt. Egyszerűen ez a fenntarthatóbb. Ám a helyi, kisebb léptékű folyamatokat nem lehet íróasztal mögött megtervezve általános megoldásokkal modellezni, majd egy sablon szisztémát ráhúzni. De manapság elvárható, hogy egy alternatív kezdeményezés is lehessen kényelmes és profi” – meséli Répássy Zsuzsanna, ügyvezető alapító.

Az ittaszezon.com célja mindig is az volt, hogy platformot kínáljon a termelők számára, hogy termékeiket könnyebben juttassák el a végfelhasználók számára. Az utóbbi másfél év tanulságaira válaszként az ittaszezon.com teljes átalakuláson ment át, a termelői és fogyasztói igényekre reagálva újratervezték a honlapot.

A megújult platform a korábbinál sokkal könnyebben kezelhető, átláthatóbb, az oldalra látogatók egyszerűen navigálhatnak a sokrétű kínálat között. Az azonban továbbra is igaz, hogy nem minden érik egyszerre, nem mindent tudnak egyszerre leszüretelni vagy előteremteni a gazdák, ezért a nagyáruházakkal ellentétben nem minden elérhető ugyanabban az időpontban. Minden a maga idejében érkezik, ahogy a természet lehetővé teszi. 

“A termőföld és a kiszámíthatatlan időjárás valóságosságát hoztuk összhangba a versenyszféra egyszerűsített, automatizált megoldásaival és a mai fogyasztó elvárásaival egy részletes Service Design folyamaton keresztül. Ennek során szolgáltatásunk folyamata és maga a platform is teljesen friss, valóságos és működtethető lett. Számunkra is nagy élmény volt ennyiféle szempontot összegyúrni és együttműködni egy pozitív hatásért ennyi érintettel: a kistermelőktől a logisztikán és csomagolókon át a legprofibb kényelmi szolgáltatásokhoz szokott városi fogyasztókkal” –  teszi hozzá Hámori Zsuzsa, az ittaszezon.com CPO alapítója.

Hamarosan új bloggal is találkozhatnak az ittaszezon.com követői, ahol edukatív és szórakoztató tartalmakkal várják őket az ittaszezon.com csapatának tagjai. Nem szeretnének “szuperzöldek” lenni, inkább élhető módon, stresszmentesen közelíteni ehhez a témához. Kimondott céljuk, hogy heti menütervezővel, receptötletekkel, a hazai gyümölcsöket és zöldségeket népszerűsítő írásokkal segítséget nyújtsanak az olvasóknak a szezonális és fenntartható táplálkozás felé vezető úton. 

Ami könnyen és olcsón elérhető, az leggyakrabban távolról érkezik

Az áruházláncok polcai legtöbbször roskadoznak a messziről érkező, útközben megérő és túlvegyszerezett gyümölcsöktől és zöldségektől, de sajnos olykor a piacon is találkozhatunk átcsomagolt és átcímkézett importáruval. Az ittaszezon.com piacterén ezzel szemben minden árunak ismerhetjük az eredetét, tudjuk, ki termelte vagy készítette azt, amit megeszünk.

Az ittaszezon.com úgy működik, mint egy digitalizált vidéki rokon. Mindig tudja, kinél, mi terem, időben szól, és a kért mennyiséget a termelők, és a fogyasztók számára is méltányos áron, a lehető legkisebb környezeti terheléssel juttatja el a szezonális, egészséges gyümölcsre vagy zöldségre, és hazai kézműves finomságokra vágyó városi fogyasztókhoz. Így mindenki jól jár, hiszen a termelők rövid időn belül nagy mennyiségű terméket tudnak értékesíteni mindössze egy fuvarral, és idejük nagy részét a gazdaságaikban tölthetik, a vásárlók pedig helyi, megbízható forrásból jutnak élelmiszerhez. Ezáltal pedig máris egy lépéssel közelebb kerültünk a fenntartható életmód megvalósításához.


További információ, interjú kérés:

 

Répássy Zsuzsanna                    Kéri Andrea

ittaSzezon! alapító                    kampánymenedzser

zsuzsanna.repassy@ittaszezon.com    andrea.keri@ittaszezon.com

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldpszichologia.blog.hu/api/trackback/id/tr2516718290

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Facebook oldaldoboz

Zöld Pszichológia

„A világ, amit teremtettünk, a gondolkodásunk eredménye; nem lehet megváltoztatni a gondolkodásunk megváltoztatása nélkül.” Albert Einstein

süti beállítások módosítása